A helyi SEO fejlesztésével meghódíthatod a világhálót. Ebben a blogbejegyzésben felfedezzük a Google Cégem profilok birodalmát, és megválaszolunk egy gyakori kérdést, azt, hogy mi is az a helyi SEO? Ez a cikk egy egyenes beszédű útmutató, amely mindenki számára érthető, és 90%-ban mentes a SEO zsargontól!

Mi az a helyi SEO?
A helyi SEO-t alkalmazva olyan helyzetet lehet kialakítani, mintha a szomszédság azon pontján lennél, ahol mindenki szeret időzni. Csak ez az interneten van. Az online jelenléted optimalizálásáról szól, arról, hogy vonzóbbá tedd magad az emberek számára a környékeden. A helyi SEO stratégiák biztosítják, hogy amikor valaki a területedről hasonló termékekre vagy szolgáltatásokra keres, mint amiket kínálsz, a vállalkozásod az ő keresési eredményeik élén jelenik meg. Emellett a helyi SEO segít bizalmat és hitelességet építeni az ügyfelekkel, mivel nagyobb valószínűséggel bíznak meg a helyben megjelenő vállalkozásokban. Ennek közvetlen előnye a konverziós arányok növekedése, mivel a helyi vevők gyakran nagyobb vásárlási szándékkal rendelkeznek. Végső soron a helyi SEO lehetőséget ad arra, hogy te legyél a go-to hely a terméked vagy szolgáltatásod számára, mert több gyalogos forgalmat irányít a vállalkozásodhoz, ami erősebb kapcsolatot teremt a közösséggel.
Google Cégem profil beállítása: gyerekjáték
Először is létre kell hoznod a Google Cégem fiókodat. Gondolj erre úgy, mint a digitális üzletedre. De ahelyett, hogy az ablakod tisztaságával törődnél, az online jelenléteddel fogod lenyűgözni az internetezőket. Kövesd ezeket a lépéseket, hogy gyorsan beállítsd a Google Cégem (GMB) profilodat. Gyorsabban kész leszel, mint hogy azt mondanád, SEO stratégiák!
- Látogass el a Google Cégem weboldalára, és kattints a „Regisztráció” gombra.
- Töltsd ki a vállalkozásod adatait.
- Igazold a fiókodat, hogy bebizonyítsd, nem vagy robot
- És voila! A Google Cégem profilod készen áll.
Igazolás megszerzése
Pontosan úgy, mint amikor egy szórakozóhelyen felmutatod az igazolványodat, a Google Cégem profilod igazolása is ugyanezt jelenti. Ez egy digitális kitüntetés, amely megmutatja, hogy valóban az vagy, akinek mondod magad, és jó szándékkal rendelkezel, úgyhogy viseld büszkén ezt a jelvényt!
Vállalkozás leírásának megalkotása: Itt az ideje büszkélkedni
Most, hogy működik a profilod, ideje büszkélkedni. A vállalkozás leírása lehetővé teszi, hogy elmondd, miről szól a munkásságod. Hívd elő a belső szövegírót, és alkoss valami olyat, ami azt üzeni: „Válassz engem!” Az SEO arról szól, hogy kiemelkedj a sok versenytárs közül, szóval ne félj személyiséget vinni a leírásba.
Név, cím, telefonszám: Közvetlen és személyes
Sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja a következetesség fontosságát. Olyan következetesnek kell lenned a név, cím és telefonszám tekintetében, mint a reggeli kávérendelésedben. Legyen szó a weboldaladról, közösségi média profilodról vagy a GMB profilodról, mindig ugyanazokat az információkat használd. Kerüld el, hogy összezavard a Google-t és a potenciális ügyfeleidet!
Fotók és videók: Egy kép ezer kattintást ér
A helyi SEO világában a képek ezer kattintást érnek! Ez az a rész, ahol ragyoghatsz. Mint a közösségi média menedzsment esetében, tölts fel képeket a legújabb alkotásaidról, kulisszák mögötti tartalmakról, vagy akár a csapatodról készült vizuális tartalmakról. Ezek mind érdemesek arra, hogy feltöltsd őket a GMB-re, hogy megragadd a közönséged figyelmét.
Ügyfélvélemények: A jó, a rossz és a csúf
Az ügyfélvélemények – a szájhagyomány útján terjedő marketing digitális megfelelője. Egyik nap valaki dicsérheti a vállalkozásodat, a másik nap pedig valaki a cégeddel kapcsolatos panaszait osztja meg mindenkivel. Mindegy, minden vélemény lehetőség arra, hogy kiváló ügyfélszolgálatot mutass be. Fogadd el a jót, a rosszat és a csúfat is nyitott szívvel, és válaszolj empátiával a helyzetükre, bármi is legyen a vélemény!
Legyél kedves!
A kedvesség nagy utat jár be az ügyfelekkel való foglalkozás során, különösen a digitális világban. Az emberek feltételezik, hogy a jó ügyfélszolgálat csak azoknak jár, akik rossz tapasztalatokat szereztek a cégeddel, de ugyanúgy alkalmazni kell azokkal szemben is, akik elégedettek a termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Akár egy elégedett ügyfélnek köszönöd meg egy nagyszerű véleményét, akár egy negatív élményt fordítasz pozitívvá, mindig melegséggel és empátiával válaszolj.
Frissítések és ajánlatok: A vélemény torta habja
A GMB profilodnak már mindenhol fel kellett keltenie az emberek figyelmét. De ez nem jelenti azt, hogy meg kell állni; ideje fenntartani a lendületet. A negatív véleményeket is felhasználhatod az előnyödre, ha bejelented egy új termék piacra dobását, amely releváns számukra, vagy kísértésbe ejted őket egy exkluzív kedvezménnyel, ami visszahozza őket többször is. Senki sem tud ellenállni egy jó ajánlatnak!
SEO parancsolat: Ismerd meg ügyfeleidet!
Végül, az egyik legfontosabb parancsolat az SEO Bibliádban az az, hogy ismerd meg az ügyfeleidet! Ez a titkos fegyvered. Ezek az apró adatok betekintést nyújtanak az ügyfeleid viselkedésébe, preferenciáiba és demográfiájába, ami segíthet testre szabni a termékeidet és szolgáltatásaidat az ő igényeikhez. Szóval vegyél fel egy szép digitális inget egy pár cipővel, és ismerkedj meg velük úgy, mintha egy első randin lennél valakivel, akit szeretnél lenyűgözni.
Íme, itt van – a helyi SEO sikeréhez vezető jegyed egy Google Cégem profillal. Mire vársz? Vágj bele!