Fingerprint Kft. – Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF)
Melyek kiterjednek az Fingerprint Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
(Szegedi Törvényszék Cégbírósága előtt 06-09008262 cégjegyzékszámon nyilvántartva, a
továbbiakban Szolgáltató) által nyújtott szolgáltatásokra, rendezik a felek között létrejött szerződés
megkötésének rendjét, a szolgáltatás tartalmának és műszaki feltételeinek meghatározásának,
továbbá a szerződés módosításának és megszűnésének eseteit. A Szolgáltató a Megrendelő számára
a külön az alábbi formák valamelyikében létrehozandó szerződésben meghatározott szolgáltatásokat
biztosítja:
1.) Keretszerződés és az ahhoz kapcsolódóan nyújtott szolgáltatások,
2.) Egyedi szerződés és a kapcsolódó megrendelés alapján nyújtott szolgáltatások tartós, folyamatos
jogviszony létrehozására
3.) Egyedi szerződés és a kapcsolódó megrendelés alapján nyújtott szolgáltatások egyszeri
teljesítést igénylő jogviszony,
4.) Kizárólag megrendelés alapján nyújtott szolgáltatások lásd. 2.7 pont
A 4.) pont szerinti forma kivételével valamennyi fent felsorolt szerződés alapján nyújtandó
szolgáltatás teljesítésére vonatkozó jogviszony az adott szerződés felek általi aláírásával és a
Megrendelő által megküldött, a Szolgáltató által pedig jóváhagyott, az adott szerződéshez
kapcsolódó megrendeléssel jön létre (a megrendelés folyamata praktikusan Megrendelő
ajánlatkérésével és a Szolgáltató erre adott ajánlatával indul).
A 4.) pont szerinti jogviszony a Megrendelő által megküldött és a Szolgáltató által
jóváhagyott megrendeléssel jön létre. A Megrendelő a Szolgáltatóval kötött bármely szerződés vagy a
megrendelőlap aláírásával elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Az ÁSZF kiterjed valamennyi a jelen
ÁSZF 1.1 pontjában meghatározott Megrendelőre. Az ÁSZF-ben foglaltaktól a Megrendelő és a
Szolgáltató közös megállapodással írásban eltérhetnek. Amennyiben a Megrendelő és a Szolgáltató
jogviszonyára irányadó szerződés másképp nem rendelkezik, annyiban az ÁSZF rendelkezéseit kell
alkalmazni akkor is, ha arra a szerződés kifejezetten nem utal. Ha a Szolgáltató és a Megrendelő
között létrejött szerződés és az ÁSZF között ellentmondás van, úgy a szerződés rendelkezéseit kell
irányadónak tekinteni. Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött szerződés és a
hozzá kapcsolódó megrendelés között ellentmondás van, úgy a megrendelés rendelkezéseit kell
irányadónak tekinteni.
Hatályos 2020. január 1. napjától visszavonásig illetve módosításig. Az ÁSZF későbbi módosításaival
bevezetett rendelkezések a módosított ÁSZF-nek a Szolgáltató honlapján való közzétételétől
számított 15. napon lépnek hatályba. Az ÁSZF módosítására vonatkozó részletes szabályokat az ÁSZF
4. pontja tartalmazza.
1. SZERZŐDŐ FELEK
A Fingerprint Kreatív Kommunikációs Ügynökség (továbbiakban Szolgáltató) cégadatai:
Cég: Fingerprint Kft.
Székhely: 6725 Szeged, Világos utca 17/A
Képviseli: Tápai Gábor ügyvezető
Adószám: 12937554-2-06
Cégjegyzékszám: Cg. 06-09008262
Bankszámlaszám: Unicredit Bank Zrt. 10918001-00000031-57710004
E-mail: [email protected]
1.1 Megrendelő minden olyan természetes, jogi, vagy jogi személyiséggel, nem rendelkező személy,
szervezet, valamint minden olyan további személy, aki a Szolgáltató által nyújtott valamely
szolgáltatást igénybe kívánja venni és erre vonatkozóan a bevezetőben részletezett valamelyik
formában jogviszony jön létre közte és a Szolgáltató között.
1.2. Értesítési címnek/e-mailnek tekintik felek Szolgáltató tekintetében – amennyiben az adott
szerződés vagy megrendelés mást nem tartalmaz – a jelen ÁSZF-ben megjelölt értesítési címet/e-mail
címet, Megrendelő tekintetében pedig az adott szerződésben, megrendelésen megjelölt értesítési/email
címet.
Amennyiben az adott szerződés és a hozzá kapcsolódó megrendelés között a címek között eltérés van
a megrendelésen szereplő cím az irányadó.
1.3. A Szolgáltató, azaz az Fingerprint Kreatív Ügynökség szolgáltatásai az alábbiak:
• Márkaépítés
• Reklám- és Médiaügynökségi tevékenység
• Ofszet és digitális nyomtatás
• Kreatív munka, grafikai tervezés
• Web fejlesztés, programozás
• Rendezvényszervezés
• Dekorációs kivitelezés
• PR tevékenység
• Reklámajándék gyártás
• Filmkészítés, fotózás
• Marketing kommunikációs szolgáltatás
• 3D modellezés
• VR és AR fejlesztés
A jelen Általános Szerződési Feltételek az Fingerprint Kft. az 1.3. pontban foglalt szolgáltatásaira
általánosan irányadók, azonban ezen szolgáltatások esetén a szerződő felek a szerződés tartalmát
egyedi szerződésben illetve megrendelésben rögzítik.
1.4. Szolgáltató munkanapokon 8.30-17.00 óráig tart nyitva. Keretszerződéssel, ill. egyedi
szerződéssel nem rendelkező Megrendelő külön kérésére az ettől eltérő időpontban, felár ellenében
vállalja az alkotói vagy marketing tevékenységet. Amennyiben a Megrendelő 24 órán belüli teljesítést
kér, abban az esetben a Szolgáltató, ha a megrendelést egyébként elvállalja, a munkadíj mellett 50%-
os felárat számíthat fel. A Szolgáltató a fent említett kiemelt díjazásról minden esetben előzetesen
tájékoztatja a Megrendelőt. A Szolgáltató a nyitvatartási időben a Megrendelő rendelkezésére áll, ez
azonban nem jelent sem kizárólagosságot, sem azonnali teljesítést.
1.5. A Szolgáltató által alkalmazott általános nettó óradíjak:
Általános, grafikai óradíj: 12.000.- Ft
Kreatív óradíj: 15.000.- Ft
Programozói óradíj: 15.000.- Ft
Tanácsadói óradíj: 20.000.- Ft
1.6. A Szolgáltató által alkalmazott jutalékok
Media közvetítői díj: 15%
Ügynökségi jutalék: 8-15%
Projekt management díj: + 10-20%
2. SZERZŐDÉSKÖTÉS:
A Szolgáltató részletes tájékoztatást ad a szerződés menetéről:
2.1. Megrendelő teljes körűen megismerteti a Szolgáltatót a feladattal, ezt követően ajánlatot kér
tőle. Fontos a feladat hátterének, illetve a Megrendelő igényeinek, céljainak megismerése. A
Megrendelőnek meg kell határoznia az elérni kívánt célt, hogy az általa kívánt munka milyen főbb
tartalmi egyediségekkel, jellemzőkkel, paraméterekkel rendelkezzen. A kezdeti beszélgetésen a
feladat és a célok meghatározásában a Szolgáltató segítséget nyújt a Megrendelőnek. Megrendelő
felelős azért, hogy az általa adott anyag törvényes legyen, ne ütközzön se jogszabályba, sem jó
erkölcsbe és semmiféle szerzői, Fingerprint Kreatív Ügynökség iparjogvédelmi vagy külön nem
nevesített jogot ne sértsen; ezeket a paramétereket Szolgáltató nem köteles vizsgálni.
2.2. A Szolgáltató árajánlata – eltérő közlés híján – a Megrendelővel való közléstől számított 8 napig
hatályos, azaz eddig az időpontig tart a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, ez azonban nem azt jelenti,
hogy az ajánlatban rögzített munkát köteles az ajánlati kötöttség ideje alatt megkezdeni, vagy
elvégezni. Az ütemezést a Megrendelő és a Szolgáltató közösen határozzák meg.
2.3. Megrendelő az (adott esetben cégszerű) aláírásával ellátott megrendelést eljuttatja Szolgáltató
részére elektronikus úton, vagy személyesen, a kapcsolattartó, vagy a Szolgáltató ÁSZF-ben megjelölt
valamely értesítési címére. A szerződéskötést követően, amennyiben a Szolgáltató más
@fingerprint.hu végű e-mail címet nem ad meg Megrendelő részére, úgy a jelen ÁSZF bevezetőjében
megjelölt [email protected] e-mail cím a joghatályos felek között.
2.4. A szerződés megkötésének alapfeltétele, hogy a Megrendelő azonosítsa személyét, lakcímét
illetve székhelyét, nyilvántartási számát, adószámát, és igazolja törvényes képviselőjét, ezek
hitelességét azonban a Szolgáltató nem köteles ellenőrizni. A Megrendelő által, a szerződésben
rögzített adatok valódisága a Megrendelő felelőssége.
2.5. A Szolgáltató és a Megrendelő között az adott szerződés érvényesen létrejön, ha:
2.5.1. a Megrendelő a készítendő munka főbb formai és tartalmi elemeit meghatározta és
2.5.2. a Megrendelő és a Szolgáltató megállapodtak a szolgáltatás árában és annak teljesítési
határidejében és
2.5.3. a Megrendelő személyes vagy cégadataival a megrendelést (szerződést) kitöltötte vagy a
részére küldött ajánlatot írásban elfogadja, visszaigazolja azt
2.6. A megrendelés alapján Szolgáltató az adott munkára vonatkozó – tartalmi, formai igényeket,
ütemezést is tartalmazó – ütemezést készít, mely kölcsönös aláírását követően a felek közötti
szerződés részévé válik, az ütemezés kölcsönös elfogadása után kezdődhet a tényleges munka.
Szolgáltató nem köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelést, az ütemezést, illetve a szerződést a
Megrendelő részéről az arra jogosult személy írta alá.
2.7. Amennyiben a Szolgáltató és Megrendelő között az adott projektre az ÁSZF bevezetőjében
meghatározott szerződések közül egyik sem jön létre, a felek közötti jogviszonyra az adott
megrendelés és a mindenkori ÁSZF-ben foglaltak az irányadók.
SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE
2.8. A Szolgáltató a GDPR (General Data Protection Regulation) – az Európai Unió új adatvédelmi
rendeletében meghatározottak szerint óvja és kezeli a Megrendelő adatait.
2.9. Megrendelő a megrendelőlap aláírásával kifejezett és önkéntes hozzájárulását adja ahhoz, hogy
a Szolgáltató a megrendelés teljesítése során birtokába jutott és a Megrendelőt illető személyes
adatokat a jelen szerződés teljesítése illetve a Megrendelő és / vagy a Szolgáltató jogainak
érvényesítése illetve kötelezettségeinek teljesítése érdekében megismerje, másolja és kezelje,
feldolgozza. A Megrendelő által adott instrukciók teljesítéséhez szükséges adatfeldolgozási
tevékenység során Megrendelő szavatolja, hogy az adatkezeléssel kapcsolatosan rendelkezik
mindazon felhatalmazásokkal harmadik személyek részéről, amelyek jogszerűvé teszik a Szolgáltató
adatfeldolgozási (adatkezelési) tevékenységét.
2.10 Megrendelő a megrendelőlap aláírásával kifejezetten hozzájárul ahhoz is, hogy a szerződésre
illetve rá vonatkozó adatokat a Szolgáltató az őt megillető követelések érvényesítése érdekben
harmadik személynek átadja.
2.11 Szolgáltató és Megrendelő is tudomásul veszik, hogy a közérdekű adatok megismerésére
vonatkozó szabályozás értelmében a szerződés illetve annak bizonyos részei mindenki, illetve
bizonyos személyek számára előzetes értesítés esetén a szükséges mértékben hozzáférhetőek
lehetnek.
3. A SZOLGÁLTATÁS TARTALMA:
Amennyiben az egyedi szerződés másképpen nem rendeli az 1.3.1. Arculattervezés, brand építés,
1.3.4. Kreatív munka, grafikai tervezés, tevékenység és 1.3.5. Web fejlesztés, programozás, 1.3.11.
Marketing kommunikációs szolgáltatás esetén az alábbiak az irányadók:
A fent fel nem sorolt, a Szolgáltató által nyújtandó további szolgáltatások tartalmára vonatkozó
részletes szabályokat felek a vonatkozó szerződésben rögzítik azzal, hogy erre a külön szerződésre,
amennyiben abban a felek másként nem állapodnak meg, az ÁSZF jelen fejezetében foglaltak,
különösen, de nem kizárólagosan a 3.4., 3.9., 3.10., 3.14. – 3.24, pontjaiban foglaltakat
értelemszerűen alkalmazni kell.
3.1. A Szolgáltató a Megrendelő által meghatározott alapelvek, főbb egyediségek, és jellegzetességek
(brief) alapján koncepcionális tervet készít, melyet a Megrendelő részére bemutat. A koncepcionális
terv tartalmazza a főbb elemeket, uralkodó színeket és a használt betűtípusokat. A Megrendelő
jóváhagyja az általa választott tervet a bemutatás után személyesen vagy írásban, 48 órán belül.
Ekkor elkezdődik a terv végleges adatokkal történő kidolgozása és a további grafikai munka készítése.
Marketing kommunikációs szolgáltatás esetén a Megrendelő átadja a Szolgáltatónak a
megállapodásukban szereplő platformok belépési hozzáféréseit, egyeztetik a szolgáltatás célját és
részleteit.
3.2. A koncepcionális (vagy layout) terv célja, hogy bemutassa a kommunikációs megoldásokat, a
stílust, a design lényegi elemeit. A tervet Szolgáltató úgy készíti el, hogy Megrendelő számára
egyértelmű és egyszerű legyen a választás. A felkínált alternatívák határozott koncepciókat
képviselnek, amelyekből egyértelműen körvonalazódik a kidolgozás utáni kész munka. A tervek
kizárólag a Szolgáltató tulajdonát képezik. A Szolgáltató az általa készített terven 2 alkalommal a
Megrendelő igényei szerint ingyenesen változtat. Abban az esetben, ha egyik koncepcionális terv sem
nyeri el a Megrendelő tetszését lehetőség
van új vagy módosított terv készítésére. Szolgáltató további tervezési díj ellenében (a koncepcióterv
díjának 50%-a), további terveket készít. Ennek feltétele a briefing és az elképzelések pontosítása.
Amennyiben a megadott paraméterek a tervezés során lényegesen megváltoznak a Megrendelő
kérésére, Szolgáltató erről tájékoztatja a Megrendelőt és kiegészítő árajánlatot küld.
3.3 A grafikai és layout tervek készítése, továbbá a közösségi média management közben felhasznált
képek, videók és zenék jogdíját a tervezés ára nem tartalmazza. A jogdíjak költsége a Megrendelőt
terhelik, a Szolgáltató erről és a jogdíjak mértékéről köteles a Megrendelőt kiegészítőleg tájékoztatni.
Munka készítésének folyamata:
3.4. A Szolgáltató a munka készítése során figyelembe veszi a magyar jog vonatkozó előírásait és a jó
erkölcs szabályait, mások emberi méltóságát, jó hírnevét, becsületsértő, vagy a szerzői,
iparjogvédelmi vagy egyéb jogvédelem alatt álló alkotásán, előadásán fennálló jogot, illetve egyéb
kizárólagos védelmet nem sért, és a Megrendelő ilyen irányú megrendeléseit sem a munka
tervezése, sem készítése során nem fogadja el. Megrendelő jogszabályba, jó erkölcsbe ütköző vagy
mások életét, testi épségét, javait veszélyeztető utasítása esetén Szolgáltató elállhat a szerződés
teljesítésétől és követelheti felmerült kárának megtérítését az 5.3. pont rendelkezései szerint.
Szolgáltatót ezen a téren előzetes tájékozódási kötelezettség nem terheli.
3.5. A Megrendelő kiválasztja a neki legjobban tetsző koncepcionális tervet, amelyet a választott
koncepciónak megfelelő konkrét megoldás kidolgozása (grafikai kidolgozás, nyomdai előkészítés,
fejlesztés vagy egyéb kommunikációs szolgáltatás) követ.
3.6. A Szolgáltató a Megrendelő által jóváhagyott terv alapján a honlapot vagy a grafikai állományt, a
nyomdai kivitelezésre alkalmas pdf fájlt elkészíti vagy a kommunikációs szolgáltatást a jóváhagyásnak
megfelelően elvégzi. Szolgáltató saját belátása szerint igénybe vehet alvállalkozót vagy más teljesítési
segédet. Ha a Megrendelő az általa korábban jóváhagyott tervtől már a munka készítési szakaszában
eltér, akkor a Szolgáltató erről tájékoztatja a Megrendelőt és kiegészítő árajánlatot küld. Az eltérés
nem irányulhat a jóváhagyott terv lényegi módosítására, csak ha ebben, vállalási határidejében és
díjazásában a felek előzetesen megállapodtak.
3.7. A korrektúrafordulók során a kidolgozott terv végső finomításra kerül, korrektúrája történik meg.
Itt nyílik lehetősége a Megrendelőnek arra, hogy apróbb, a kiválasztott koncepciót nem sértő,
elsősorban tartalmi változtatásokat kérjen. Amennyiben a változtatások a koncepciót is érintik, abban
az esetben, a 3.6-os pontban foglaltak érvényesek. A korrektúrajavításokat a Megrendelő
összegyűjtve, egy dokumentumban köteles leadni, mely pontos utasításokkal jelöli a hibás
tartalmakat és az új anyagokat. Egyéb rendelkezés hiányában az ajánlati árban 2 korrektúraforduló
foglaltatik benne, a Megrendelő az észlelt hibákat 2 korrektúra kör alatt köteles jelezni. Minden
további korrektúraforduló költsége külön felszámolásra kerül az aktuális óradíjak alapján.
3.8. A Szolgáltató díjmentesen technikai segítséget nyújt a megrendelt szolgáltatással kapcsolatban
felmerülő kérdésekre telefonon vagy elektronikus úton egyaránt a teljesítéstől számított 3 hónapon
belül.
KÉSEDELEM:
3.9 A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató teljesítése során őt is fokozott
együttműködési, tájékoztatási kötelezettség terheli. Ennek keretében Megrendelő köteles
döntőképes, a teljesítéshez kellő szakértelemmel bíró kapcsolattartót, munkatársat bevonni, a
Szolgáltató által feltett kérdéseket haladéktalanul megválaszolni, a Szolgáltató teljesítéséhez
szükséges egyéb adatokat, tényeket haladéktalanul megadni és döntéshelyzet esetén haladéktalanul
és egyértelműen dönteni.
A Megrendelő kötelezettségei:
1. Dedikált kapcsolattartó megnevezése
2. Anyagleadás az előre egyeztetett formában
3. A szükséges döntések meghozatala
4. Jóváhagyás vagy további pontos delegálás
5. Minden olyan információ átadása, ami szükséges a továbbhaladás és a folyamatlezárás érdekében
SZERZŐDÉSES BIZTOSÍTÉK
3.10. A szerződés teljesítésének biztosítékaként a Szolgáltató előleg fizetését kötheti ki. A
szerződésszerű teljesítés esetén az előleg összege a szerződéses illetve vállalkozási díjba beleszámít.
Az előleg összege – ettől eltérő rendelkezés hiányában – a szerződéses díj 50%-a. Ha a Szolgáltató a
teljesítést megtagadja, a jelen ÁSZF 5.4. pontjában nem rögzített okokból mondja fel a megrendelés
teljesítését, akkor a Megrendelő részére az előleg visszajár, egyéb esetekben pedig a Szolgáltatónak
járó átalány kártérítésnek minősül, amennyiben a Szolgáltató már a tervek készítését elkezdte.
Amennyiben a Szolgáltató a tervek készítését még nem kezdte el, a szerződéses illetve a vállalkozási
díj 10%-ának megfelelő átalány kártérítésre jogosult a megrendelés meghiúsulása esetén. Az előlegre
vonatkozó kikötéseket Szolgáltató árajánlatában (megrendelésben) előzetesen jelzi.
Az előlegszámla kiállítására a Szolgáltató a megrendelés hatályba lépésének napján válik jogosulttá és
ezen a napon kezdődik az előlegszámla fizetési határideje is. Amíg Megrendelő az előlegszámlát nem
teljesíti hiánytalanul, addig a Szolgáltató nem kezdi meg a szerződés teljesítését. A megrendelésen
feltüntetett teljesítési határidő automatikusan annyival meghosszabbodik, amennyivel az
előlegszámla lejárata után egyenlíti ki Megrendelő az előlegszámlát
HONLAP VAGY GRAFIKAI TERMÉK ÁTADÁS-ÁTVÉTEL
3.11. Honlap esetén a munkák elkészítéséről a Szolgáltató a Megrendelőt tájékoztatja, a tesztverziót
és interneten hozzáférhetővé teszi a Megrendelő részére. A Megrendelő jóváhagyásával igazolja a
tesztverzió publikálhatóságát. A grafikai termék elkészítéséről a Szolgáltató a Megrendelőt
tájékoztatja, és a végtermék egy mintapéldányát a Megrendelő által megadott e-mail címre történő
elküldéssel átadja.
A teljesítés helye, amennyiben az nem elektronikus úton történik meg e-mailen vagy FTP szerverre
való feltöltésen keresztül és a megrendelőlapból vagy a megrendelt szolgáltatás speciális jellegéből
egyértelműen más nem következik, a Szolgáltató telephelye.
3.12. A Megrendelőnek kötelessége az iránymutatása mentén elkészített honlapot, grafikai vagy
egyéb terméket átvenni és a megállapodás szerinti szerződéses illetve vállalkozási díjat kifizetni.
3.13. A Megrendelő által megrendelt munkákra tett árajánlat nem tartalmazza a forrásfájlok
átadását. Ha a Megrendelő kéri a forrásfájlok átadását is, ezekért, külön írásbeli megállapodás
hiányában, az adott munkára vonatkozó szerződéses illetve vállalkozási díjjal megegyező összegű
díjat köteles megfizetni a Szolgáltatónak.
SZERZŐI JOGOK SZABÁLYA
3.14. A Szolgáltató – amennyiben erről a Megrendelő külön nem rendelkezik – az általa elkészített
munkákon a szerzői minőséget és nevét feltüntetheti, azokat referenciaként korlátozás nélkül
felhasználhatja. A Szolgáltatót megilleti a honlap többszörözésének a joga és a Megrendelő által
átvett honlaphoz hasonló honlapot korlátozás nélkül készíthet. A Megrendelő kizárhatja azt, hogy a
Szolgáltatónak az általa készített honlapot vagy grafikai tervet referenciaként felhasználja, és annak
egyedi, megkülönböztető vonásaihoz hasonló honlapot vagy grafikai tervet készítsen. A
Megrendelőnek e szándékát a szerződés megkötésekor írásban és kifejezetten a Szolgáltató
tudomására kell hoznia.
Tulajdonjog átszállás és a felhasználási jog szabályozása
3.15. Szolgáltató által készített munkák, illetve a munkafolyamat bármely szakaszában bemutatott
tervek szerzői jogi védelem alá tartoznak, ezek szerzői jogosultja kizárólag a Szolgáltató. A vagyoni
jogosultságokkal kapcsolatos felhasználói jogok a Megrendelőt, a teljes ellenérték megfizetésétől
kezdődően illetik meg. Megrendelőnek pusztán a teljesítés során létrehozott művekhez történő
hozzáférés jogán még önmagában semmilyen felhasználási joga nem keletkezik. A felhasználási jog
nem kizárólagos, harmadik személyre át nem ruházható, át nem adható. A felhasználási jog, egyéb
rendelkezés hiányában Magyarország területére vonatkozik és határozatlan időre szól. A munkákhoz
kapcsolódó számítógépes állománynak, vázlatoknak, terveknek az átadása és díjazása – mivel az a
Szolgáltató tulajdona és nem képezi az egyes megrendelésék tárgyát – minden esetben külön
megállapodás tárgyát képezi.
A Szolgáltató a szerződés teljesítése során átadott anyagok feletti tulajdonjogát az ellenérték teljes
megfizetéséig fenntartja. Az egyes megrendelésekben szabályozott felhasználási vagy egyéb
jogosultságokat a Megrendelő a szerződéses illetve vállalkozási díj teljes megfizetésével szerzi meg.
Tekintettel a felhasználási jog jelen pontban meghatározott tartalmára, Megrendelő tudomásul veszi,
hogy szerzői jogsértést követ el, amennyiben a szerződésből őt terhelő összes fizetési kötelezettség
teljesítését megelőzően kezdi meg a Szolgáltató által a teljesítés során létrehozott művek
felhasználását.
FIZETÉS MÓDJA, TELJESÍTÉS ÁTVÉTELE, ELLENŐRZÉSE
3.16. A munkák elkészítését és a mintapéldány (tesztverzió) átadását követően a Megrendelő ezeket
köteles ellenőrizni és 3 munkanapon belül jóváhagyásáról nyilatkozni. Ennek során a 3.19 pont
rendelkezései megfelelően irányadók. Ezzel az átadással történik meg a teljesítés minőségi
ellenőrzésének az a része, amely a külső megjelenésre vonatkozik, vagy amely egyébként a
mintapéldányból (tesztverzióból) megállapítható. Ha a megadott határidőben Megrendelő nem
nyilatkozik, hallgatását jóváhagyó nyilatkozatának kell tekinteni. A Szolgáltató és a Megrendelő
közötti bármilyen vita esetén ezt a jóváhagyott mintapéldányt (tesztverziót) kell a szerződés
tárgyaként elfogadni.
A Megrendelő jóváhagyása esetén a Szolgáltató az elkészített munkát, honlapot a hozzá tartozó
elérésekkel, kódokkal, instrukciókkal stb. illetve a grafikai végterméket átadja illetve kiszállítja. Az
átadást követően Megrendelő minőségi kifogást csak a teljesítéstől számított 5 napos jogvesztő
határidőn belül támaszthat.
Amennyiben a megadott határidőn belül kifogás nem érkezik, a teljesítést szerződésszerűen
megtörténtnek kell tekinteni.
3.17. Jóváhagyás esetén Szolgáltató a Megrendelőnek számlát állít ki, melyet Megrendelő
készpénzben vagy átutalással egyenlíthet ki. Az átutalásos fizetés – egyéb megállapodás híján – 8
napos fizetési határidővel történik.
3.18. A Szolgáltató által gyártott termékek a számla kiegyenlítéséig a Szolgáltató tulajdonát képezik, a
Megrendelő ezekre jogot nem formálhat függetlenül attól, hogy az átadás előtte már megtörtént. A
szellemi termékekre a 3.14 és 3.15. pont rendelkezései irányadók.
3.19. A legyártott vagy elkészített munka mennyiségi ellenőrzését Megrendelő az átadáskor végzi el
és esetleges mennyiségi kifogásait köteles azonnal, az átadással egyidejűleg jelezni Szolgáltató felé.
Amennyiben az átadott munka volumene vagy milyensége nem teszi lehetővé az azonnali átadásátvételt,
úgy azt Megrendelő köteles haladéktalanul elvégezni, a késedelemmel kapcsolatos károkért
kizárólag Megrendelő a felelős.
3.20. Az elkészített terveket és az elfogadott, megvalósult munkát Szolgáltató 2 évig archiválja, az
archiválási kötelezettségét követően azonban szabadon, külön figyelmeztetés nélkül törölheti.
3.21. A szerződéses illetve vállalkozási díj magában foglalja a megrendelés szerinti termék vételárát, a
munkához kapcsolódó és a megrendelés szerinti felhasználási jogok ellenértékét és a megrendelés
teljesítése során nyújtott egyéb szolgáltatások díját és költségét.
3.22. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató egymástól függetlenül:
a) a mindenkori törvényes alapkamat kétszeresének megfelelő nagyságú késedelmi kamatot
számíthat fel,
b) az irányadó fizetési határidőt több mint 8 nappal meghaladó fizetési késedelem esetén a
teljesítésig felfüggesztheti a megrendelés vagy a Megrendelő egyéb megrendeléseinek teljesítését,
c) az irányadó fizetési határidőt több mint 15 nappal meghaladó fizetési késedelem esetén azonnali
hatállyal felmondhatja a megrendelést és elállhat a már leadott megrendelések teljesítésétől,
3.23 Megrendelő fizetési késedelme a kapcsolódó teljesítési határidők meghosszabbodását
eredményezi.
3.24 A megadott fizetési határidőre történő nem teljesítés esetén, az ebből adódó akár és a
követeléskezelés minden költsége az Megrendelőt terheli.
4. SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁS
4.1. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani, a bevezető 2. bekezdésében
megjelölt 15 napos határidő betartásával. Szolgáltató a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt
ÁSZF-jét a honlapján teszi közzé.
4.2. Ha a felek között korábban létrejött, az ÁSZF bevezetőjében említett szerződést módosítani
kívánják, vagy a Megrendelő újabb szolgáltatás megrendelésére irányuló ajánlatot tesz, akkor a
Megrendelő kitölt egy újabb megrendelőlapot és a Szolgáltató részére elküldi vagy átadja. A
szerződés módosításának érvényes létrejöttéről – elfogadás esetén – a Szolgáltató visszaigazolást
küld. A szerződés módosítása kizárólag írásban érvényes.
4.3. A Szolgáltató a Megrendelő kérésére a korábban köztük létrejött szerződés módosításra
vonatkozó javaslatot akkor vizsgálja meg érdemben, illetve akkor fogad el tőle újabb megrendelést,
ha Megrendelőnek
15 napon túli kiegyenlítetlen tartozása nem áll fenn a Szolgáltatóval szemben.
5. SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE
5.1. A felek között létrejött az ÁSZF bevezető rendelkezései szerint valamely szerződés a
szerződésszerű teljesítéssel megszűnik.
5.2. A felek között létrejött szerződés teljesítés nélkül is megszűnhet:
5.2.1. a felek közös megegyezésével,
5.2.2. a Megrendelő elállásával vagy felmondásával,
5.2.3. a Szolgáltató elállásával vagy felmondásával.
5.3. Ha a Megrendelő az általános elállási jogát gyakorolni kívánja, köteles a Szolgáltatónak az
elvégzett munkáját / felmerült kárát kifizetni / megtéríteni az alábbiak szerint:
5.3.1. Ha Megrendelő a megrendelést követően, a munkakezdés szakaszában gyakorolja elállási jogát
(a Szolgáltató még a tervek elkészítését nem kezdte meg, de előkészületeket tett a szerződés
érdekében, ol. projektmenedzsment), akkor kárátalány jogcímén a teljes szerződéses illetve
vállalkozási díj 10%-át kell kifizetnie Szolgáltató részére..
5.3.2. Ha a Megrendelő ezt követően, a munka készítési szakaszában (ha már belekezdett a tervekbe)
gyakorolja elállási jogát, akkor kárátalány jogcímén a teljes szerződéses illetve vállalkozási díj 50%-át
kell kifizetnie Szolgáltató részére.
5.3.3. Amennyiben a korrektúrafordulók utáni munka a megfelelő funkciókat és design elemeket
tartalmazza, de a Megrendelő szubjektív látásmódja szerint az nem kielégítő, tekintettel arra, hogy
Szolgáltató a munka túlnyomó részét már elvégezte, Megrendelő a teljes szerződéses illetve
vállalkozási díj 90%-át köteles megfizetni Szolgáltató részére. Ezt követően a honlap vagy grafikai
termék átadásra kerül a Megrendelő részére, ebben az esetben a szerződés a jövőre nézve szűnik
meg.
5.3.4. Ha a Megrendelő a munka/termék elkészítését követően nem veszi át a honlapot vagy grafikai
tervet/terméket, akkor a munka/termék szerződéses illetve vállalkozási díj 100%-át kell megfizetnie
Szolgáltató részére, tekintettel Szolgáltató szerződésszerű teljesítésére.
5.4. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatást felfüggeszteni, vagy a szerződést azonnali hatállyal
felmondani (illetve attól elállni), ha a Megrendelő az alábbi tiltott magatartások bármelyikét
tanúsítja:
5.4.1. Ha az elkészítendő honlapon vagy grafikai terven/terméken – törvénybe ütköző módon
pornográf, iparjogvédelmi illetve a szerzői jogokat vagy mások jó hírnevét, becsületét sértő, avagy a
jó ízléssel össze nem egyeztethető anyagokat kíván elhelyezni, megjeleníteni.
5.4.2. Ha a Megrendelő több mint 15 napos fizetési késedelembe esett, és felhívásra sem rendezi
tartozását,
5.4.3. Ha a Megrendelő ellen csődeljárás, felszámolási eljárás indul vagy végelszámolását határozza
el.
5.4.4. Ha a Megrendelő egyéb súlyos szerződésszegést követ el.
5.4.5. Ha a Megrendelő a Szolgáltató többszöri kérése ellenére nem hoz döntést, nem adja meg a
szükséges anyagot, információt vagy egyéb módon gátolja meg a Szolgáltató teljesítését. A
Szolgáltató azonnali hatályú felmondása esetén a Megrendelő a szerződéses illetve a vállalkozási díj
100%-át köteles megfizetni Szolgáltató részére. Rendkívüli felmondás esetén a megrendeléseket a
Szolgáltató nem köteles teljesíteni. Az ilyen megrendelések teljesítésétől a Szolgáltató írásban
jogkövetkezmények nélkül elállhat.
5.5. A felek között létrejött szerződés bármely okból történő megszűnése, vagy felmondása nem
mentesíti a feleket a fennálló kötelezettségeik, vagy díjtartozásaik teljesítése alól.
5.6. A postai úton eljuttatott írásbeli közléseket a vonatkozó szerződésben vagy megrendelésben –
eltérés esetén a megrendelés az irányadó – feltüntetett címre kell megküldeni ajánlott vagy
tértivevényes küldeményként. A postai küldeményt a feladásától számított 3. munkanapon
kézbesítettnek (közöltnek) kell tekinteni, függetlenül attól, hogy a posta esetlegesen nem kereste,
elköltözött vagy bármilyen más jelzéssel küldi vissza küldeményt, a korábbi közlés azonban
bizonyítható.
5.7 Megrendelő az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése
szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 napon belül írásban közölni Szolgáltatóval.
6. VEGYES RENDELKEZÉSEK
6.1. Szerződő Felek a szerződés teljesítése során hatékonyan, szorosan együttműködnek és egymás
érdekeit messzemenően figyelembe veszik.
6.2. Szerződő Feleket a szerződés teljesítése során kölcsönös értesítési és tájékoztatási kötelezettség
terheli. Ezen kötelezettség teljesítésekor lehetőleg az írásos formát részesítik előnyben.
6.3. Szerződő Felek a szerződés teljesítése során tudomásukra jutott és a másik Szerződő Felet érintő
minden titoknak minősülő információt, adatot vagy egyéb ismeretet kötelesek megőrizni és
gondoskodni arról, hogy a titokhoz illetéktelen harmadik személy ne férhessen hozzá. A titoktartási
kötelezettség Szerződő Feleket a szerződés megszűnése után is terheli.
6.4. Szerződő Felek a szerződés teljesítés során birtokukba jutott és a másik Szerződő Felet illető
szerzői jogi, iparjogvédelmi vagy a Ptk. jogszabályi védelmét élvező alkotáshoz fűződő jogokat
maximálisan tiszteletben tartják. Ez vonatkozik azokra az esetekre is, ha a termékeken a jelen
szerződés szerint nem tüntetik fel a Szolgáltatót.
6.5. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a Megrendelő törvényes képviselője, a Megrendelő
szerződésből fakadó bármely fizetési kötelezettségéért készfizető kezességet vállal. A készfizető
kezességvállalás az ÁSZF bevezető részében felsorolt szerződések illetve megrendelés Megrendelő
illetve képviselő általi aláírással jön írásban létre.
6.6. Jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok, különösen
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az alábbi jogszabályok irányadók:
6.7. A jelen ÁSZF magyar nyelven érvényes. Bármely vita eldöntésére, amely a jelen szerződésből vagy
azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével
kapcsolatban keletkezik, a Felek alávetik magukat az Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett
szervezett Állandó Választott bíróság Csongrád Megyei Tagozata kizárólagos döntésének azzal, hogy a
Választott bíróság a saját Eljárási Szabályzata szerint jár el. Az eljárás során a gyorsított eljárásról szóló
alszabályzat (az Eljárási Szabályzat 45. §-a) szabályait kell alkalmazni.
Szeged, 2023. január 01.