Utazási marketing trendek 2024-ben

Tavaly a magyarok 1585 milliárd forintot költöttek külföldi utazásra, ami a járvány óta a legmagasabb összeg. Az utazási ágazat teljesen magához tért, a fogyasztói igények pedig soha nem voltak ilyen magasak. Az utazók digitális eszközökkel terveznek, így a médiaköltések is feszítettek. Felmerül a kérdés: hogyan bizonyítható egy márka megbízhatósága, és mennyire releváns a marketingstratégia ebben a versenyben?


Íme a 6 legfontosabb marketing trend az utazási iparban, amelyeket megoldásul szolgálhatnak az imént említett kérdésekre. Érdemes őket kihasználni:

Teljesen optimalizált Google Business profil

Mivel az emberek elsőként a Google-t használják információkeresésre, ez az egyik legegyszerűbb marketing szempont az utazással kapcsolatos szolgáltatások online láthatóságának növelésére.
A Google Business profil mostantól lehetővé teszi posztok és vizuális elemek beillesztését, hogy jobban bevonják a potenciális ügyfeleket. Létre kell hozni márkaszintű grafikákat vagy képeket, mint logók, fotók vagy illusztrációk, amelyeket cikkekkel és a vállalkozás legfontosabb témáival együtt lehet megosztani. Ezeket a grafikákat úgy kell megtervezni, hogy vonzóak legyenek az első látogatók számára a Google-ról.
Továbbá, minél több értékelést és véleményt gyűjtesz – legalább tizet – annál világosabban látják a potenciális ügyfelek, hogy megbízható és tapasztalt vagy.

A videós tartalom kulcsfontosságú

Mivel a világ továbbra is a digitális megoldások felé tolódik, az emberek figyelme egyre rövidebb lesz. A blogbejegyzések és a tartalommarketing jól működik a forgalom növelésére. De ha ezeket az erőfeszítéseket rövid, vizuálisan vonzó videókkal kombinálod a gyorsan növekvő platformokon, mint a TikTok és az Instagram, vagy Youtuve Shorts, akkor kibővítheted a célközönségedet és a webhely forgalmi potenciálját. Határozottan érdemes megfontolni, hiszen körülbelül nyolc új felhasználó csatlakozik a TikTok-hoz másodpercenként!
Mégis, a legtöbb vállalkozás, a legtöbb területről és szektorból, csak most kezd kísérletezni a videóval.

Az utazási cégeknek is érdemes csatlakozni a videó készítéshez, olyan célokkal, mint például:
Nyári élmények megosztása a potenciális ügyfelekkel
Információk nyújtása egy ország kedvelt úti céljairól
A célállomás különböző tevékenységeinek bemutatása
Bemutatni azt, hogy mi teszi különlegessé az országot vagy a célállomást

A kiterjesztett és virtuális valóság felemelkedése

A kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) innovatív technológiák, amelyek segítenek a vállalatoknak forradalmasítani marketingstratégiáikat. A fogyasztók számára magával ragadó élményt nyújtanak, amely lehetővé teszi számukra, hogy még indulás előtt felfedezzék az úti célokat. Az utazási cégek AR és VR segítségével bemutathatják létesítményeiket vagy különböző látnivalókat és úti célokat. Ez a trend fokozza az utazás előtti izgalmat, mivel a potenciális látogatók úgy érezhetik, mintha már a helyszínen lennének, mielőtt foglalnának.

Az ökoturizmusra való fókuszálás

Az ökoturizmus olyan utazási forma, amely fenntartja a természetes környezetet és javítja a helyi emberek jólétét. Azaz, az utazók nemcsak élvezni szeretnék a természet adta adottságokat, hanem azt is szeretnék, hogy a turizmusból a helyi közösségek is profitáljanak.

Az ökoturizmus növekvő jelenség az utazási iparban. Most, jobban, mint valaha. Az utazók tudatában vannak ökológiai lábnyomuknak, és olyan utazási lehetőségeket keresnek, amelyek minimalizálják hatásukat. Ez a viselkedésbeli változás változást hoz az iparágban, és ennek megfelelően a marketing erőfeszítésekben is.
Az ökoturizmus marketingje általában specifikus célcsoportokra összpontosít. A fiatalabb generációk, különösen a Z generáció és a millenniumiak, a leginkább érdeklődők a fenntartható utazás iránt.

Ezért a marketing erőfeszítéseknek igazodniuk kell azokhoz a platformokhoz és tartalmi stílusokhoz, amelyeket ezek a csoportok preferálnak. Ide tartozik a népszerű közösségi média platformok használata, mint a TikTok, Instagram és YouTube. De fontos megjegyezni, hogy az erőfeszítések ne tűnjenek zöldmosásnak.

Mikroinfluencerek használata

Az influencer együttműködések továbbra is hatékony marketingstratégiák lesznek. Az influencertartalom a közösségi médiában arra inspirálta az utazókat, hogy új úti célokat fedezzenek fel, mivel az emberek 86%-a érdeklődik komolyabban egy adott úti cél iránt, miután képeket látott arról a hírfolyamában.
A trend fejlődni fog, és a nagy hírességektől a kisebb, de elkötelezett mikroinfluencerek felé tolódik. Egy influencert, akivel találkozol, lehet, hogy csak ezren követnek, de így is óriási elérése van a megtekintéseket nézve és tudjuk, hogy többszázezer mikroinfluencer létezik. Szerencsére vannak olyan ügynökségek mint mi is , amelyek arra specializálódtak, hogy megtalálják a megfelelő neveket a márkád számára, a rendelkezésre álló legfrissebb eszközök felhasználásával.

A személyre szabás fontossága

Mindenkinek egyforma szolgáltatások nyújtása már nem működik az utazási irodákban. Az utazási iparban egyre inkább előtérbe kerül a személyre szabás, az hogy az egyéni preferenciáknak és igényeknek minél jobban megfeleljenek a programok. Ez a trend relevánsabb és kielégítőbb élményt nyújt az ügyfelek számára.
Adatok elemzésével kiderült, hogy ez a megközelítés lehetővé teszi az utazási márkák számára, hogy hatékonyabban kapcsolódjanak ügyfeleikhez, ez pedig gyakran erősebb ügyfélhűséget eredményez. Az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vesznek igénybe szolgáltatást egy olyan cégtől, amely megérti preferenciáikat.
A Fingerprint Agency csapata a legújabb és legmegbízhatóbb marketing stratégiákat alkalmazza, hogy vonzó tartalmakat hozzon létre. Képességeink közé tartozik vonzó videók, fotók, display és nyomtatott hirdetések, valamint különböző tartalmak készítése.

Ha többet szeretnél tudni rólunk lépj kapcsolatba velünk még ma!

WordPress Cookie Bővítmény a Real Cookie Bannertől